loading...
سایت تراکتور فنس
تراختور بايراقي بازدید : 64 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

 

تیم فوتبال تراکتورسازی در سال 1381 به لیگ یک فوتبال کشور سقوط کرد.

 

تیم فوتبال تراکتورسازی با کسب پیروزی مقابل آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر راه یافت تا شور و شعف خاصی ورزش تبریز را در برگیرد.

 

تیم تراکتورسازی تبریز که در پایان نخستین دوره لیگ برتر در قعر جدول 14 تیمی قرار گرفت و به دسته اول سقوط کرد، پس از سال‌ها انتظار در مهمترین دیدار گروه «ب» با پیروزی 2 بر صفر برابر آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر صعود کرد تا آرزوی مردم تبریز پس از سال‌ها برآورده شود.
از هفته بیست‌وششم و پایانی رقابت‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران، دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و آلومینیوم هرمزگان در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی و با حضور بیش از 15هزار تماشاگر برگزار و با نتیجه دو بر صفر به نفع تیم میزبان خاتمه یافت تا تراکتورسازی تبریز پس از هشت سال جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را به دست آورد.


امیر محبی در دقیقه 18 و مسعود ابطحی در دقیقه 86 گل‌های تیم تراکتورسازی در این دیدار را به ثمر رساندند.


به جرات می‌توان گفت که تبریز یکی از قطب‌های فوتبال ایران است و همیشه در معادلات این رشته ورزشی یکی از ارکان اصلی محسوب می‌شود. بازیکنان زیادی بودند که از دو تیم تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز به تیم ملی راه یافتند و همیشه بازیکنان مطرحی بودند. از جمله این بازیکنان می‌توان به کریم باقری، رسول و حسین خطیبی، احد شیخ لاری و بالاخره استاد اسدی اشاره کرد که این خود گواه این است که تبریز نقش پررنگی در پرورش و استعدادیابی در زمینه فوتبال دارد.


تراکتورسازی با مدیریت ناصر شفق، درایت فراز کمالوند و تلاش کلیه دست‌اندرکاران و بازیکنان و به خصوص حمایت پرشور تماشاگرانش پس از ۸ سال توانست به لیگ برتر صعود کند. کمالوند ۲ سال قبل هم شیرین فراز کرمانشاه را لیگ برترى کرده بود.


مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی با بیان اینکه این باشگاه برای صعود به لیگ برتر یک خانواده همدل، صمیمی و یکپارچه بود، گفت: بازیکنان تراکتورسازی به حسرت 8 ساله مردم تبریز برای حضور در لیگ برتر پایان دادند.


ناصرشفق پس از پیروزی مقابل آلومینیوم هرمزگان و صعود این تیم پس از 8 سال به رقابت‌های لیگ برتر گفت: این پیروزی حاصل زحمات تک‌تک بازیکنان و کادر فنی و حمایت‌های بی‌شائبه مردم تبریز بود که عاشقانه این تیم را پشتیبانی کردند و خوشحالم که توانستیم با این صعود دل هواداران مشتاق تراکتورسازی را شاد کنیم.


شفق اضافه کرد: کار بزرگ بازیکنان تراکتورسازی در تاریخ فوتبال آذربایجان ثبت و ضبط خواهد شد و اطمینان دارم سومین تیم پرهوادار فوتبال کشور می‌تواند در مسابقات لیگ برتر نیز گذشته پرافتخار خود را تکرار کند.


شفق با بیان اینکه تراکتورسازی برای حضور قدرتمند در مسابقات لیگ برتر نیاز به تقویت و جذب بازیکنانی در سطح لیگ برتر دارد، اظهار داشت: قطعا باید بازیکنان جدیدی برای فصل آینده به تراکتورسازی اضافه شوند، چرا که کار در لیگ برتر نیاز به آمادگی و تجربه بالاتری دارد و تراکتورسازی باید خود را برای سطح بالاتری از فوتبال آماده کند.


مدیرعامل تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه «احتمال ادامه حضورم در مدیریت این باشگاه ضعیف است و با توجه به فشارهایی که ظرف یکسال گذشته متحمل شدم، به احتمال زیاد از این باشگاه کناره‌گیری خواهم کرد»، گفت: بنده تکلیف داشتم تا زمینه صعود تیم تراکتورسازی را به لیگ برتر فراهم کنم و امروز خوشحالم که این اتفاق رخ داده و مردم تبریز از این صعود خوشحالند.


وی اضافه کرد: به‌واسطه انتظارات بالایی که از تیم تراکتورسازی وجود دارد، تصور نمی‌کنم بتوانم در لیگ برتر نیز این تیم را همراهی کنم و ترجیح می‌دهم این مسوولیت را به یک نیروی تازه نفس بسپارم.


شفق تاکید کرد: امروز شادترین روز زندگی من است و از اینکه می‌بینم تراکتورسازی توانسته دل مردم تبریز را شاد کند، به خود می‌بالم. مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در عین حال اظهار داشت: فعلا قصد دارم مدتی به استراحت بپردازم و پس از آن به طور قطع در مورد جدایی‌ام از تراکتورسازی تصمیم‌گیری خواهم کرد. وی یادآور شد: با وجود احتمال زیاد کناره‌گیری‌ام از تراکتورسازی، قرارداد فراز کمالوند را تمدید کردیم تا او بتواند برنامه‌های خود را برای حضور موفق تراکتور در لیگ برتر به طور کامل پیاده کند.


جشن و پایکوبی تا نیمه‌ شب


شماری از بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز بعد از صعود به لیگ برتر بیهوش شدند.
پس از اینکه تراکتورسازی مقابل آلومینیوم هرمزگان به پیروزی رسید و جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد، هواداران پرشور و حال این تیم تبریزی به زمین چمن وارد شدند و بر اثر ازدحام جمعیت و استقبالی که از بازیکنان این تیم شد، بازیکنانی مثل سید حسینی، مسعود ابراهیم‌زاده، امیر محبی و .... از حال رفتند.


* فراز کمالوند، سرمربی تراکتورسازی پس از بازی در حالی که شمار زیادی از هواداران این تیم قصد در آغوش گرفتن وی را داشتند، توسط یگان ویژه نیروی انتظامی اسکورت شد تا بتواند از خیل جمعیت عبور کند.


* هواداران تراکتورسازی که با این صعود انتظار 8 ساله شان برای حضور در لیگ برتر به پایان رسیده بود، در خیابان‌های تبریز تا نیمه‌های شب به جشن و پایکوبی پرداختند. برخی از افراد حاضر در تبریز می‌گویند میزان خوشحالی هواداران تراکتورسازی از شادی آنها در هنگام صعود ایران به جام جهانی 98 بیشتر بود.


* هواداران تراکتورسازی قبل از شروع بازی از ساعت 9 صبح منتظر باز شدن درها بودند و در حالی که ظرفیت ورزشگاه اختصاصی تراکتور 4هزار نفر است، سه برابر این جمعیت در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند.

 فیلم صعود تراختور به لیگ برتر

 

 

دوری تراکتور از لیگ برتر 8 سال طول کشید. در این مدت محمود یاوری، محمد حسین ضیایی، ارنست میدن دروپ، فرشاد پیوس، احد شیخ لاری و..همگی آمدند و رفتند اما تراکتور راهی لیگ برتر نشد. در سال 87 تیم تا آستانه لیگ برتری شدن پیش رفت اما در برابر شیرین فراز کرمانشاه شکست خورد و فرشاد پیوس در آستانه رسیدن به افتخاری بزرگ ناکام ماند. کمی بعد فراز کمالوند سکان هدایت تراکتورسازی را بر عهده می گیرد. مربی جوانی که با شیرین فراز جلوی صعود تراکتور را گرفت اما در لیگ برتر با شیرین فراز سرنوشت شیرینی نداشت، حالا تراکتور را لحظه به لحظه به لیگ برتر نزدیک و نزدیک تر می کند. سرانجام روز 18 خرداد رسید و تراکتور طلسم 9 ساله را شکست تا عصری جدید در تاریخ این باشگاه آغاز شود. عصری با حضور تماشاگران پرشوری که ورزشگاه یادگار امام را مملو از جمعیت می کردند. عصری که در آن تراکتورسازی سه بار نایب قهرمان لیگ برتر شد و یک بار جام حذفی را از آن خود کرد و سرانجام در سال جاری به جمع 16 تیم برتر آسیا صعود کرد؛ هر چند به شکلی دراماتیک از رقابت ها کنار رفت. با هم تصویر بازیکنان تراکتورسازی در سال 88 را می بینیم.


 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به عملکرد آجرلو در نقل و انتقالات چه نمره ای میدهید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 329
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 292
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,046
  • بازدید ماه : 1,292
  • بازدید سال : 3,296
  • بازدید کلی : 63,883
  • بازی بعدی

      

    دیدار دوستانه

    جمعه 18 تیر

      

    تراختور

    پیکان

    تراختور

    استقلال 

    ساعت - : -

     

    استادیوم تهران

     

    نتایج زنده

        

    تحلیل بازی قبلی

       

    فصل نقل و انتقالات

     

    لیست ورودی

      

    شروع 25 خرداد

     

    پایان 15 شهریور

     

    شروع لیگ 4 مرداد

     
      
      
      

    سعید مرادی / لیگ یک

    -

    سعید آقایی/ تمدید

    2

    گروسیان/ تمدید

    3

    مهدی کیانی/ تمدید

    4

    خالد شفعی / تمدید

    5

    محسن بنگر / لیگ برتر

    6

    محمد ابراهیمی / لیگ برتر

    7

    محمد مهدی زاده / سرباز

    8

    لوسینا ادینهو / خارجی

    9

    محمد نوری / لیگ قطر

    10

    سینا عشوری / تمدید

    11

    فرزاد حاتمی / تمدید

    12

    ایرانپوریان / تمدید

    13

    هادی محمدی / سرباز

    14

    محمد امین بهرامی /سرباز

    15

    کرار جاسم / خارجی

    16

    رمضانی / لیگ برتر

    17

    شهرام گودرزی / لیگ برتر

    18

     

     

    ---------

     
      

    بازیکنان سرباز

     

    اخباری / سرباز

     

    سروش رفیعی / سرباز

     

    مهدی شریفی / سرباز

     

    علی طاهریان / جوان

     

    فاخر تهامی /جوان

     

    محمد نادری / جوان

     

    --------

     
      

    لیست خروجی

    بختیار رحمانی

     

    شجاع خلیل زاده

     

    علی حمودی

     

    آلونس نانگ

     

    آگوستو سزار

     

    کاردسو

     

    فردین عابدینی

     

    ایوب کلانتری

     

    شاهین ثاقبی

     
      

    لیست بازیکنان تراکتور

     

    فصل نقل و انتقالات

    بازیکنان تراکتور

     

    دروازبان

      

    محمد رضا اخباری

     

    فرزین گروسیان

     

    محمد امین بهرامی

     
      

    مدافع

    محمد ایرانپوریان

     

    سعید آقایی

     

    خالد شفعی

     

    محسن بنگر

     

    محمد مهدی زاده

     

    هادی محمدی

     
     

     

    هافبک

     

    مهدی کیانی

     

    سروش رفیعی

     

    سینا عشوری

     

    سعید مرادی

     

    محمد نوری

     

    کرار جاسم

     

    علیرضا رمضانی

     
     

     

    مهاجم

    لوسینا ادینهو

     

    محمد ابراهیمی

     

    فرزاد حاتمی

     

    مهدی شریفی

    M
      

    اخبار نقل و انتقلات